1/23/2013

Si penglipur lara


Betapa mudah Allah membolak-balikkan hati ini.

Sebentar cuma, rasa bahagia mengulit jiwa,
singgah pula si gundah gulana ke jiwa tandus ini,

dalam hidup ini,
memang wujud pilihan.
kita sentiasa memilih.
dan semestinya, pilihan kita itu,
mengubah sesuatu..

tetapi..
adakalanya, pilihan itu cukup sukar.
apatah lagi melibatkan jiwa-jiwa lain.
sungguh aku tidak berdaya memuaskan semua...

maafkan aku,
buat mereka yang tidak berkesempatan
meraih kasih ikhlas daripadaku,
mungkin,
aku yang bersalah tidak mampu ikhlas akan semua..

namun, sedaya aku..
tidak ingin menyakiti sesiapa..

maafkan aku,
atas kekhilafan aku...

jika benar engkau untukku,
tercoret watakmu penghias di dalam kisah hidupku,
pasti kau redha menerima aku seadanya,
jika tidak,
engkau akan mudahnya meninggalkan kisahku
membiarkan lembaran itu kosong diisi pelakon lain

pergilah,
jika itu terbaik untukmu.
aku tidak mahu memaksa kalian untuk berada di dalam cerita ini lagi.

Allah tetap akan mengarah kisah ini hingga akhir hayatku,
dengan, atau tanpa kamu.
itu pasti.

0 bisikan:

Post a Comment

 

Fatimah Zahra Hanan Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino