1/28/2013

Pilihan.


sungguh, cintamu sangat membahagiakan daku,
tetapi ketahuilah,
cintaku pada Yang Esa lebih mendalam,
aku takkan betah mencuranginya,

andai aku perlu memilih,
pasti Rabbi menjadi pilihanku,
namun, aku percaya akan hikmah kejadianNya,
Cintamu itu hadir, kerna RahmatNya jua,

aku yakin,
andai kita bersatu dalam tawakkal sejati,
pasti Allah akan merencanakan ia dengan baik,
Soalnya, apakah hatimu redha dengan ketentuan yang akan datang?

aku tak mampu berjanji akan menjadi penyeri kebahagiaan abadi,
namun dengan izin Allah,
layar bahtera hidupku, ku serah padamu,
berpandu doa dan tulus hatimu pada ilahi,
caturlah rentak hidup kita sehendakmu,
sudah namanya pencinta, pasti kan ku taat,

satu yang ku pinta,
selamatkan aku dari lemas maksiat,
pimpinlah tanganku ke syurga,
dengan jalan yang diredhaiNya..

0 bisikan:

Post a Comment

 

Fatimah Zahra Hanan Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino