4/03/2012

Kita pernah bahagia.


Assalamualaikum.

Ya, sepi blog ini.. sudah lama tak update dan kemaskini blog.
Bila nak menaip, diri ni ditujah-tujah dengan soalan..

"ye ke macam tu..betul ke apa aku tulis ni..?"
"kau tu tulis je, buatnye entah tidak.."
"ramai lagi orang hebat-hebat yang menulis. aku yang kerdil ini, entah apa manfaatnya pada orang"

jadi, tiba-tiba malu sendiri..tutup blog. sepikan diri juga di fb...

tapi, tahu tak siapa penasihat kita yang paling baik?

Diri kita sendirilah.

Bila Aulia senang, Aulia jenguk tulisan-tulisan perit yang pernah mencoretkan luka-luka hidup ini. Teringat, kini aku telah senang, Allah dah selamatkan aku daripada kesusahan yang aku sangka tak berpenghujung.

Bila Aulia susah, Aulia jumpa pula coretan-coretan bahagia..diri ini tertanya-tanya..kini air mata aku mengalir deras, jiwa tertekan, tak tahu samada esok masih ada..tapi, rupanya aku pernah bahagia....?

                                                         KITA PERNAH BAHAGIA.



kerana aku manusia pelupa, aku perlu coretan ini.
andai ia tidak bermanfaat untuk kamu, maafkan aku.
moga-moga ia tidak sia-sia untuk diriku juga.

                                                    *****

sedikit perkongsian. antara mimpi bahagia yang pernah Aulia alami..
Aulia mimpi suatu tempat yang sangat indah, banyak makanan, kenalan-kenalan dan ahli keluarga yang sangat Aulia sayangi mengelilingi Aulia... udaranya nyaman dan sejuk...tak pernah Aulia rasa satu tempat yang nyaman dan tenang seperti itu. Angin mendesir di bibir telinga..seakan-akan mendengar kalimah "subhanallah..subhanallah.."

Aulia berdiri di puncak gunung, langit begitu terbentang luas..rasa seperti  'hanya aku dan tuhanku'
sehinggalah terucap "Ya Allah...tak pernah aku rasa erti bahagia seperti ini.."

Apabila kelopak mata terbuka, terasa hidung, kerongkong dan paru-paru ketat terisi dengan hawa dingin yang masih segar. Allahu Allah.. waktu itu, Aulia tengah sakit..bergelut semalaman..tapi hati tetap mengingatkan dengan sabar.. bila dah menjelang lewat dhuha, aulia tertidur..hairan. sakit pun hilang sepanjang mimpi dan lepas bangun. badan terasa segar, ringan dan kulit masih terasa kedinginan.

aku tidak mahu lupa akan rasa bahagia itu. kerana itu aku coretkan di sini....
wallahualam.

0 bisikan:

Post a Comment

 

Fatimah Zahra Hanan Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino