6/20/2011

Ujian. Kita mampu atasi.


Ya, aku sedang diuji.
Kita sedang diuji.
Biasanya kita akan diuji dengan sesuatu yang kita selalu sebut tak mampu nak tanggung.

Hakikatnya, kita mampu.
Itulah yang Allah mahu latih kita..
Daripada dulu aku selalu takut akan kehilangan.
Terlalu fobia mungkin.
selepas satu, satu. Satu lagi, dan seterusnya..
sudah beberapa kali aku tempuh.
rasanya untuk sekali ini, masih boleh, kan…?

Untuk yang bakal, menemaniku..
pilihlah aku bukan kerana terpaksa,
pilihlah aku bukan kerana simpati,
pillihlah aku jika aku mampu menyokongmu,
pilihlah aku jika aku mampu taat padamu,

Tetapi jika tidak..
Jangan sesekali pilih aku!

Kerana kelak kita berdua akan merana.
aku akan berduka jika engkau berduka.
aku tidak akan gembira jika engkau berahsia.
aku akan menyesal jika tak mampu membahagiakan.

Tiada guna dekat tetapi hati berjauhan.

Pilihlah…..apa sahaja yang terbaik untuk dirimu.
Aku tetap menyokong. Walau apa sahaja sekalipun.

andai engkau yang terbaik untukku dunia dan akhirat, percayalah. akan ada jua ketetapan dari tuhan. semoga diberi keyakinan dan kekuatan untuk melangkah. Dia Maha Mengetahui. Bergantung haraplah padaNya.



0 bisikan:

Post a Comment

 

Fatimah Zahra Hanan Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino