3/30/2011

Ya Rabb


Ya Allah...



♥ Aku tdk meminta seseorang yg Sempurna.....

♥ Tapi aku berusaha membuatnya Sempurna dimata-Mu…

♥ Seseorg yg membutuhkan Dukunganku sebagai Peneguhnya.....

♥ Seseorg yg membutuhkan Do’aku untuk kehidupannya......

♥ Seseorg yg membutuhkan Senyumku untuk mengatasi kesedihannya......

♥ Seseorg yg membutuhkan Diriku untuk membuatnya Hidup lebih Sempurna....



Ya Allah...



Beri aku sebuah hati yg sungguh mencintai-Mu,

Sehingga aku dapat mencintainya dgn Cinta & Ridho-Mu,

Bukan mencintainya dgn sekedar Cintaku,

Beri aku kemampuan agr aku s'lalu dpat berdo’a untuknya....



~ Amin ya rabbal alamin....

3/07/2011

Wahai belahan jiwaku


.............
menangislah di bahuku..
luahkanlah segala yang terpendam,
akan ku belaimu, meminjamkanmu kekuatanku,
menyeka air mata yang berlinangan di bibir matamu,
sungguh,
biarpun aku tidak dapat merasa sepenuhnya dukamu,
henggutan sedihmu dan peritnya kesukaranmu,
aku mahu kau tahu,
aku ada di sisimu,
sedia mendengarmu dengan setia,
andai itu dapat menenangkanmu.
dan mengembalikan kembali seorang serikandi,
bidadari terulung dunia.

*untuk satu-satunya bahu yang pernah aku tangisi


Kadang kala, aku terpaksa akui, aku rindu kamu.
Engkau sering melukai,
Tetapi aku tak dapat lupakan,
Masih ada kelembutan jiwamu,
dan, aku rindukannya. Sangat.

kamu.


Kamu,

Jangan biarkan aku sampai ke peringkat aku mengatakan
“aku tidak mengharap kamu lagi”

Hilangnya sisa-sisa harapanku padamu, bermakna lenyap juga erti kewujudanmu dalam hidupku.

3/03/2011

ketegasan dalam diam


Disebabkan beberapa kejadian yang berlaku dalam hidup aulia baru-baru ini ..
Ada beberapa perkara yang tetap aulia akan tegaskan :-

1. aku takkan ucapkan selamat tinggal. perpisahan tiada makna bagi aku. aku paling tak suka majlis perpisahan... :'( and i hate to say goodbye. suatu hari nanti, kita pasti bertemu!

2. menangis itu untuk mengubat luka. bukan bermakna aku berputus asa. tetapi aku mencari kekuatan. dan, aku hanya mampu berteduh di bawah naungan Rabbi.

3. aku tetap pertahankan cinta ini. aku tetap cintakanmu. aku akan tetap dengan perasaan ini. walau apa pun. berkata-kata mengenai kesetiaan, aku hanya kenal yang satu.

4. setiap manusia tu punya keistimewaan. adakah hanya rupa yang memainkan peranan? pentingkah? ya, penting. tetapi itu bukan faktor utama. lihat hati, lihat peribadi. aku cintakan mereka seadanya.

5. pemilik hati aku dan mereka; hanyalah Rabbku. segalanya milik Dia. pada Dia sahajalah... maafkan aku! andai aku tidak dapat mengubah sesuatu keadaan atas lemahnya diri ini. Aku mohon maaf.

6. Tidak akan memahami erti hati yang sepenuh-penuhnya tawakkal, kuatnya pergantungan kepada Allah Yang Maha Satu sekiranya mereka tidak melalui ujian. Allah...Tingginya tarbiyah yang Engkau berikan..(T___T)

7. Diam aku mahu mengingatiMu. Menangis aku mengadu padaMu. Menyesalnya aku apabila menghayati setiap bait-bait kata-kata cintaMu..sungguh, aku terlalu banyak melupakanMu.

8. setiap hari aku akan lakukan yang terbaik..Duhai tuhan, izinkanlah...

9. sakitku? sudah tidak bererti lagi.

10. aku rindukanmu. setiap hari. terlalu ramai yang mencintaimu. pasti aku tak setanding dengan mereka.

lingkaran duri yang menjerat hati ini, selalu melukai aku apabila aku menarik nafas harapan. mengapa?
aku cuba teguhkan keyakinanku, bukankah jalan derita itu jalan orang-orang yang soleh?

"Tuhan, sesungguhnya aku ditimpa penyakit. dan Engkaulah yang Maha penyayang di antara penyayang" ~Nabi Ayub.

Dunia ini bukan hakiki. Kita hanya menumpang. Mengapa mahu berlebih sedangkan kita ialah penumpang?

kerana namaku ialah 'yang penyayang'. ungkapan cinta takkan mati daripada hidupku.

dan, dari CINTA itulah adanya PENGORBANAN.

seperti Fatimah Az- Zahra', Khadijah, Rahimah, Asiyah, Maryam, Rabiah, Masyitah, Khawlah, Aisyah, dan, ramai lagi...mereka mabuk cinta padaMu Ya Rabb!

.:Doa:.


Doa Untuk Kekasih

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Ya Allah...
Seandainya telah Engkau catatkan...
Dia milikku tercipta buatku...
Satukanlah hatinya dengan hatiku...
Titipkanlah kebahagiaan antara kami...
Agar kemesraan itu abadi...

Ya Allah...
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihani...
Seringkanlah kami melayari hidup ini...
Ketepian yang sejahtera dan abadi...
Maka jodohkanlah kami...

Tetapi Ya Allah...
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku...
Bawalah dia jauh daripada pandanganku...
Luputkanlah dia dari ingatanku...
Dan periharalah aku dari kekecewaan...

Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti...
Berikanlah aku kekuatan...
Menolak bayangannya jauh ke dada langit...
Hilang bersama senja yang merah...
Agarku sentiasa tenang...
Walaupun tanpa bersama dengannya...

Ya Allah yang tercinta...
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu...

Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik untukku...
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui...
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini...

Ya Allah...
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku...
Di dunia dan akhirat...
Dengarkanlah rintihan daripada hamba-Mu yang daif ini...
Jangan Engkau biarkan aku sendirian...
Di dunia ini mahupun di akhirat...
Menjuruskan aku ke arah kamaksiatan dan kemungkaran...
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman...
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup...
Ke jalan yang Engkau redhai...
Dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang soleh dan solehah...

Ya Allah...
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat...
Dan periharalah kami dari azab api Neraka...

Amin...amin...Ya rabbal 'aalamin.

sangat suka ayat ni. 


_entah kenapa post benda ni la pulak, malu malu T___T

Mati itu sangat dekat..


Huu~ takut takut…
Pagi tadi hampir-hampir aulia dilanggar motor. T___T
Kenapalah xperasan…allah..allah..
Alhamdulillah, masih diberi kudrat oleh tuhan untuk menaip disini.
Agaknya bila hati gundah gulana, fikiran pun diawang-awangan, kerja semua tak menjadi.
Ya Rabb..masa berlalu..
Apa lagi yang harus aku pinta? Apa yang harus katakan?
Aku merayu simpati dan belas kasihanMu..
Kenapala manusia cukup susah nak berubah perangai?
Sukarkah untuk melembutkan hati, meringankan tulang, merasa belas terhadap orang lain?
Dan, benarlah sahabat sejati itu amat sukar dicari.
Tidak ramai yang mampu tersenyum pabila melihat kita bahagia,
malah amat sedikit yang nak merasa penderitaan pabila kita menderita kesusahan. :’(
Ada, tapi tak ramai.
Ukhuwah fillah! Semua boleh laungkan benda yang sama, tapi cukuplah mereka berkata “oh, yeke…” kemudian berlalu pergi.
Aku pun tidak mengharap apa-apa! Cukuplah Allah bagiku. Dia segala-galanya.
Sampai suatu masa, masing-masing akan tetap mendahulukan kepentingan masing-masing. Allah.. :’(
Pada siapa lagi mahu aku mengadu?
Mereka adalah makhluk. Mereka juga mempunyai kelemahan. Sama seperti aku. Aduhai, maafkanlah..!
Hanya Engkau lah yang Maha Mendengar, Maha Melihat, Maha Mengetahui, Maha Memahami.
Terkuncinya lidah, terpendamnya rasa hati, mengalirnya air mata, pahitnya hempedu,
Bolehkah diluahkan??
Ya Rabb, kuatkanlah hati kami terhadap orang-orang yang menzalimi kami! Kami serahkan pada Engkau sahajalah Ya Rabb. Engkau Maha Adil, Maha Penyayang antara Yang Penyayang dan Engkau juga amat keras siksaanNya..

Al-Hubb


Cinta itu besar pengertiannya, bermacam-macam tafsirannya, bercampur aduk perasaannya..

dan, sudah pasti setiap perasaan cinta itu menagih pengorbanan, menitiskan air mata, sepertimana ia menawarkan rasa bahagia dan suka...

itu adalah lumrah.

setiap cinta itu juga pasti akan diuji kebenarannya. setiap kata-kata, tindakan...
 
"Tuhan, kerana cinta kepadaMu, aku sanggup menelan racun dunia."

Tiada tuhan melainkan Dia, Dia lah yang Maha Mulia, Maha Agung.
 

Fatimah Zahra Hanan Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino