2/25/2011

pahala hidup 7000 tahun!


"

ok. kita bincang buku.

buku ini tersangatlah menarik. siapa yang suka math boleh baca buku ni then buat kira-kira.

buku ni banyak menekankan tentang kelebihan-kelebihan amalan berdasarkan hadis-hadis yang sohih.

contohnya, kelebihan solat sunat dhuha, solat sunat isyraq, kelebihan zikir-zikir tertentu, Al-quran, zakat dan sedekah, masjid, puasa, silaturrahim dan baaanyak lagi. sehinggakan kita tak terbayang, solat sunat dua rakaat (yang selalu kita tinggal-tingal tu) ada banyak kelebihannya yang tersendiri.

walaubagaimanapun, bukanlah kita amalkan sesuatu amalan itu kerana mahukan ganjaran semata. 

"o, aku buat solat berjemaah ni, aku dah dapat sekian, sekian pahala. tadi, aku tolong orang, aku dapat pahala banyak ni. wah, cukuplah nak masuk syurga macam ni. banyak amalan aku."

IKHLAS! ingatlah, yang paling penting ibadat dilakukan untuk menzahirkan rasa cinta kita, rasa syukur, kasih dan sayang kita pada Allah kerana pilih kita sebagai orang yang menerima hidayah...

siapa yang nak hidup 7000 tahun? atau bandingan amalnya seperti hidup 7000 tahun?
siapa yang nak kaya di akhirat nanti? siapa yang mahu tinggi darjatnya ketika di syurga nanti?
siapa yang mahu mengaku dia benar-benar cintakan Rabb Yang Maha Agung?

Baca buku ni. tak pun, mari tingkatkan amal dengan ikhlas.

InsyaAllah!

-kerana Allah semata.








0 bisikan:

Post a Comment

 

Fatimah Zahra Hanan Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino