1/16/2011

Haii..mengidam.


pernah tak anda alami suatu keadaan anda pergi merayau-rayau di shopping complex cuci mata (sebab tak ada duit nak beli apa-apa, keje ikut orang saja) dan anda terlihat sesuatu yang terus membuatkan anda jatuh cinta dan begitu teringin untuk memilikinya?


saya pernah.


saya begitu berkenan dengan sebuah beg yang sangat cool. memang best. saya suka, tapi saya tak ada sebab kenapa saya sukakannya. eh?

ni ha!


saya tipu! hehe. tak nak tunjuk kat sini. nanti orang lain berkenan. jeles!




tetapi memandangkan saya  ni tiada duit, (student lagilaaa) saya pun kumpul duit perlahan-perlahan. Memang benar-benar menagih pengorbanan, memendam rasa. ish, nak beg cepat-cepat tak mampu lagi. :'(


tapi, tak apa,saya kumpul duit dan lakukan apa yang terdaya dengan mata yang berbuntang-buntang bersinar penuh harapan. chewah.


sampailah masanya. huhu~ seronok. boleh beli, yay!


dan anda terlihat seorang wanita yang lebih elegan, kaya, sempurna, elegan, (saya ulang lagi) ambil beg tu, dan dia cukup berkenan dengan beg tu! auwww~! 


apa yang patut anda harapkan pada waktu itu? mengharap yang dia letakkannya kembali? sebab dah tak ada dah pattern beg yang serupa macam tu. For me, it's exclusive, youuu..haha.


kemudian, saya sedar. segala apa yang  kita suka di dunia ini, tak semestinya kita harus miliki. Kadang kala, ada sesuatu yang kita perlu korbankan demi barang yang kita suka. eh, yeke? hehe, contohnya,saya sayang laptop saya. Bila rosak, saya kena korbankan duit. huu~~


jadi, begitulah..


kalau saya beli beg tu, beg tu akan diganyang oleh saya (haha). bubuh macam-macam dalam tu, berat, dan mungkin akan terkoyak. saya lasak, malas jaga barang. kalau barang tu tak tahan lasak, kejap sahaja mungkin barang tu rosak. herm..


mungkin lebih baik jika perempuan kaya tu yang beli beg tu, kan? 
sekurang-kurangnya beg tu akan terjaga elok.


kenapa beg?


beg ialah sesuatu yang sangat dipercayai manusia yang bernama wanita untuk meletakkan semua barang-barang penting dalam tu. mereka akan bawa ke mana sahaja. dan bagi saya, bila saya dalam kesusahan, saya akan tengok dalam beg. ada fon tak? ada pen tak? beg sangat penting dalam hidup wanita.hmm..macam tulah...lebih kurang...


"o, yang terbaik kau tolak, habis kau nak ambil yang buruk-buruk saja?"
"saya tak rasa saya layak untuk mendapatkan yang terbaik"
"pernah kau cuba untuk jadi yang terbaik? habis tu kau nak ambil la yang buruk-buruk,, macam tu baru layak, sepadan dengan kau?"
"mungkin."
"kenapa suka sangat beg tu? boleh cari yang lain kan?"
"tak ada sebab. cuma, beg tu lain daripada yang lain. there's something.." 
"kalau nak sangat, ambilla.."


boleh ambil, 
tapi...
saya akan rasa sakit hati jika lihat beg tu terkoyak bila saya guna nanti. saya akan sumbat macam-macam. beg tu mungkin akan kotor sebab saya selalu bawa dia. saya akan sedih melampau-lampau kalau beg tu hilang.. 


"KENAPA?"
"sebab saya sayang sangat beg tu. saya akan rasa bersalah jika beg tu rosak di tangan saya. 
macam mana kalau saya dak dapat jaga beg tu? sedangkan pada awalnya saya begitu beria-ia nak beg tu, janji pada ramai orang yang saya takkan berkenan dah dengan beg lain, saya akan setia dengan beg tu." (cewah)


Jadi, beg...
kalau anda sanggup bersusah-susah bersama saya, tahan lasak bila bersama saya...
why not?


heheh. beg tak boleh cakap kan? 
tapi manusia boleh!


>>seharusnya apa sahaja yang berasal daripada dunia ini tak wajar kita terlalu idamkan dan tangisi bila kehilangan. memang benar, dunia tak layak membuatkan hati kita sedih. tapi, dunia jugalah yang membantu, yang menjadi bekal perjalanan akhirat kita. kita cakap dunia tak penting. tipu! dunia memang penting. akhirat jugaaaa penting. okey.


ini kisah benar. serius.


p/s: nak sangat beg tu. sangat, sangat!

0 bisikan:

Post a Comment

 

Fatimah Zahra Hanan Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino