12/30/2010

Bertemu janji dengan Allah.



Setiap hati-hati kita terikat janji dengan Allah swt. malangnya, kita selalu lupa akan janji kita. amanah yang tergalas, pertemuan kita denganNya. bagaimanakah keadaan kita saat itu? pernah terfikir?


Hidup sememangnya tidak selalu indah. itu semua kita sedia maklum.tetapi persediaan menghadapi hidup, tidak semua yang laksanakan. ramai yang tersungkur dan tersimpang jauh daripada tujuan utama kehidupan kita. dan sekali lagi, kita lupa janji-janji kita.


maka, mudah-mudahan dengan ujian yang hadir ini bisa menjadi tarbiyah luar biasa daripada tuhan dalam mendidik hatiku yang serba lemah. semoga hati ini menjadi saksi akan ketulusan jiwa dalam mengharungi mehnah. 
 dan disebut sebagai orang-orang yang berjaya di Dunia dan Akhirat...

lantas diberi peluang menikmati janji-janjiMu,


maka, pimpinlah aku, Hai Tuhan! kuatkan langkahku. Jiwa dan nyawaku adalah amanahku. Berat tanggungjawabku. Bantulah aku yang serba lemah ini, Ya Rabb.


aku masih menanti dalam harapan. sehingga saat itu. dan satukanlah juga hati-hati orang-orang beriman di sana. bersama mengecapi yang hakiki. Amin, Ya Rabb.

Dengarlah seruan kami, dan janganlah Engkau kecewakan kami. Tiada lagi tempat pergantungan harapan yang hak melainkan Engkau. Allah.

0 bisikan:

Post a Comment

 

Fatimah Zahra Hanan Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino